loading...

تعمیر آسانسور

نصب و تعمیر بهترین آسانسور همیشه از عواقب بعد ان پیشگیری میکند، پس همیشه باید در انتخاب آسانسور ها بسیار دقت را به خرج بدهیم

بازدید : 19031
دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:11

آسانسور هیدرولیکی و کششی از جمله دو آسانسور متداول در ساختمانهای مسکونی و تجاری هستند که در طیف گسترده ای از سبک ها، رنگ ها و طرح ها در شرکت های آسانسور در تهران و سایر شهرهای بزرگ در دسترسند و همچنین راهی عالی برای تکمیل فضای جدید یا موجود هستند. هر یک از گزینه ها خدمات آسانسور قابل اطمینان و خوبی را ارائه می دهند، اما به یک شیوه کار نمی کنند. در نهایت بهترین گزینه برای ساختمان شما به فضای موجود و اهداف شما از نصب آسانسور برمی گردد. درادامه درباره تفاوت بالابرهای کششی و هیدرولیکی و نحوه انتخاب بهترین گزینه برای ملک خود بیشتر بیاموزید.

نیروی بالابر هیدرولیکی توسط پمپ های الکترونیکی تامین می شود که مایع هیدرولیک را به جک منتقل می کند. در بالابر یک پیستون قرار دارد که آن را به سمت بالا فشار می دهد. از طرف دیگر ، بالابرهای کششی از طناب ، میخ و وزنه تعادل برای حرکت بالا و پایین استفاده می کنند.

ابتدا بدانیم آنها چگونه کار می کنند؟

نصب آسانسور هیدرولیکی:

متداول ترین نوع مکانیزم بالابرنده ای است که در طول نیمه دوم قرن 20 در ساختمان ها نصب و استفاده می شود. آنها بر اساس یک پمپ با انرژی الکتریکی کار می کنند که مایع هیدرولیک تحت فشار (به طور معمول روغن) را به سیستم بالابر جک هدایت می کند. یک پیستون درون یک سیلندر در پایه آسانسور، اتومبیل را به سمت بالا و پایین می برد.

نصب آسانسور کششی:

برای حرکت دادن کابین به سمت بالا و پایین به طبقات مورد نیاز یک ساختمان، به طنابهای فولادی ، میخ ها و وزنه مقابل متکی هستند. میخ ها در انتهای خود وزنه برابری متصل می کنند تا بار کابین آسانسور متعادل شود. کشش روی طناب ها آسانسور را بالا و پایین می کند.

مزایا و معایب نصب و تعمیر آسانسور هیدرولیکی:

مزایا: نصب آسانسور هیدرولیک معمولاً ارزان تر از انواع کششی است. آنها همچنین فضای کمتری را در ساختمان اشغال می کنند. این بالابرها در مواقعی که نیاز به جابجایی بارهای زیاد است نیز موثرتر هستند، زیرا هیدرولیک نیروی بالابری بیشتری نسبت به طنابهای کششی ایجاد می کند.

معایب: یکی از معایب اصلی آسانسور هیدرولیکی سرعت کم آن است. عملکرد روغن به عنوان یک مایع هیدرولیک با درجه حرارت متفاوت است، بنابراین یک سیستم کنترل کارآمد در اتاق ماشین لازم است. این نوع آسانسور یک سیستم تولید گرمای زیاد است. همچنین ممکن است روغن در پایه آسانسور به داخل زمین نشت کرده و باعث آلودگی آب های زیرزمینی شود.

همچنین تعمیر آسانسور هیدرولیکی کاری سخت ، زمان بر و پرهزینه است زیرا یکی از اجزا اصلی بالابر هیدرولیک که ممکن است به خاطر آن تعمیر شود، جک هیدرولیک آسانسور می باشد.

بهترین مدل های اسانسور

مزایا و معایب کششی:

مزایا: مزیت اصلی نصب بالابر کششی سرعت بالاتر آن در مقایسه با انواع هیدرولیک است. این بدان معنی است که از سیستم کشش می توان در ساختمانهای بلند، مدرن و قرن 21 استفاده کرد. سواری در آسانسور کششی نیز نرمتر است. سیستم کشش همچنین با توازن در برابر فشار بار خودرو، از نظر انرژی کمتری دارد، در حالی که سیستم هیدرولیک نیاز دارد تا ماشین را در برابر نیروی جاذبه فشار دهد.

معایب: عیب اصلی بالابر کششی هزینه آن است. نصب می تواند 15 تا 25 درصد گرانتر از سیستم هیدرولیک باشد. تعمیر و نگهداری آسانسور کششی نیز ممکن است دشوار باشد، زیرا کنترل کننده های دستگاه در فضای سر شافت قرار دارند. دسترسی به این منطقه دشوار است.

فضا مورد نیاز

اگر فضا مطرح است، توجه به این نکته مهم است که سیستم های هیدرولیکی فضای زیادی را اشغال نمی کنند زیرا روش بالابر زیاد نیست. از این گذشته، سیستم های آسانسور کششی بسیار بزرگتر هستند و به فضای قابل توجهی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که وزن برابر می تواند به راحتی کار کند.

سرعت و نرمی آسانسور هیدرولیکی و کششی

آسانسورهای هیدرولیکی علی رغم کوچکتر بودن، به سرعت همتایان کششی خود نیستند و حداکثر سرعتی که می توانند به دست آورند 150 دور در دقیقه است. در نتیجه ، برای اطمینان از کارآیی بیشتر عملکرد این سیستم ها ، باید یک اتاق ماشین در بالای ساختمان نصب شود. از طرف دیگر ، آسانسورهای کششی به سرعت و نرمی معروف هستند. این به لطف استفاده از وزنه تعادل است که به تعادل وزن کابین ها بسیار بیشتر کمک می کند. در واقع، این امر آنها را به بهترین انتخاب برای ساختمانهای بلند مانند آسمان خراش ها تبدیل می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با بهترین شرکت آسانسور در تهران و نصب و تعمیر آسانسور در رشت تماس بگیرید و با اعضای تیم متخصص مشورت کنید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

چگونه بهترین آسانسور را برای نصب ساختمان خود انتخاب کنیم

فضای خود را تحلیل کنید: در نظر بگیرید که می خواهید واحد آسانسور جدید خود را در کجا قرار دهید و به متراژهای موجود و اینکه آیا آسانسور باید درب جلو ، عقب یا کنار داشته باشد توجه داشته باشید.

نیازهای خود را بسنجید: در مرحله بعد، لیستی از نیازهای آسانسور خود تهیه کنید. به عنوان مثال، به چند هندریل نیاز دارید؟ آیا طرح آسانسور باید شامل آینه های سازگار با کد یا ایستگاه های سالن مقاوم در برابر هوا باشد؟ آیا به طراحی مناسب ویلچر نیاز دارید؟ بودجه کل شما برای آسانسور جدید چقدر است؟

طرح خود را انتخاب کنید: برای نصب آسانسور خود انتخاب های بی انتهایی در طراحی دارید، از جمله طرح کابین های چوبی و فلزی یا لکه ها و نورهای فرو رفته. نرده های مسواک دار، مات یا آینه ای و همچنین صفحه عملکرد لمسی روی صفحه لمسی دیجیتال را انتخاب کنید. شما حتی می توانید برای ساخت از بین آکاردئون یا دروازه به سبک قیچی یکی را انتخاب کنید.

ویژگی های اضافی را در نظر بگیرید: لوازم جانبی محبوب شامل در بازکن های برقی، یک اوپراتور خودکار دروازه آکاردئون ، مانیتورینگ از راه دور و تشخیص و درج صفحه پانل شیشه است.

بهترین و ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه آسانسور شما تمام خواسته ها و نیازهای شما را برآورده می کند ، کار با شرکت های آسانسور متخصص است. اگر برای تازه به دنبال انتخاب و نصب آسانسور هستید یا اینکه مایل به تعمیر آسانسور در یک فضای موجود خود هستید شرکت های آسانسور در تهران و سایر نقاط کشور با طراحی آسانسور انتخابی شما مطابق تمام قوانین ساختمان، استانداردها، مقررات و الزامات به شما کمک می کنند تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 91
  • بازدید کلی : 19897
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه